- Neoklasik Portre
- Neoklasik Portrenin Özellikleri
- Meşhur Neoklasik Portreler
- Sanat Tarihinde Neoklasik Portre
- Çağdaş Kültürde Neoklasik Portre
- II. Neoklasik Portre
- III. Neoklasik Portrenin Özellikleri
- IV. Meşhur Neoklasik Portreler
- V. Sanat Tarihinde Neoklasik Portrecilik
- II. Neoklasik Portre
- VII. Neoklasik Portrecilik Bugün
- Neoklasik Bir Portre Yapmaya Yönelik İpuçları
Neoklasik portre, 18. yüzyılın sonlarında ortaya çıkan ve 19. yüzyılın başlarında gelişen bir fotoğraf stilidir. Gerçekçilik, bakışım ve idealizasyona meydana getirdiği vurgu ile karakterize edilir. Neoklasik portreler çoğu zaman yöneticiler, politikacılar ve askeri liderler şeklinde kuvvetli figürleri tasvir eder. Çoğu zaman bir otorite ve zarafet duygusu iletmek için tasarlanmıştır.
Neoklasik Portre
Neoklasik portreler, 18. yüzyılda Avrupa’da gerçekleşen entelektüel ve kültürel bir mayalanma periyodu olan Aydınlanma bağlamında gelişti. Aydınlanma, klasik antik çağa duyulan yenilenen ilgiyle karakterize edildi ve bu tesir neoklasik portrelerde açıkça görülmektedir. Neoklasik portreler, mevzularını çoğu zaman klasik pozlarda ve giysilerle tasvir eder ve çoğu zaman klasik mitoloji ve tarihe göndermeler ihtiva eder.
Biri olan neoklasik portre ressamı, 1748’de Paris’te dünyaya gelen Jacques-Louis David’di. David, Fransız ressam François Boucher’in öğrencisiydi ve İtalyan Rönesans sanatçısı Raphael’in faaliyetlerinden etkilenmişti. David’in portreleri, formlarının netliği, ayrıntılara gösterdikleri itina ve haysiyet ve ciddiyet duygusuyla karakterize edilir.
Öteki mühim neoklasik portre ressamları içinde 1780’de Fransa’nın Montauban kentinde dünyaya gelen Jean-Auguste-Dominique Ingres ve 1769’da İngiltere’nin Bristol kentinde dünyaya gelen Thomas Lawrence yer alır. Ingres, David’in öğrencisiydi ve portreleri yumuşak, akıcı çizgileri ve zarif pozlarıyla öne menfaat. Lawrence kendi kendini yetiştirmiş bir sanatçıydı ve portreleri gerçekçilikleri ve ruhsal içgörüleriyle öne menfaat.
Neoklasik Portrenin Özellikleri
Neoklasik portreler şu özelliklerle karakterize edilir:
- Gerçekçilik
- Bakışım
- İdealleştirme
- Klasik referanslar
Neoklasik portreler, mevzularını organik bir halde tasvir ettikleri için gerçekçidir. Figürler çoğu zaman üç çeyrek görünümde gösterilir ve çoğunlukla günlük ortamlarda tasvir edilirler. Neoklasik portreler ek olarak simetriktir, kısaca kompozisyonun sol ve sağ tarafları dengelidir. Bu bakışım bir düzenlilik ve ahenk duygusu yaratır.
Neoklasik portreler de idealize edilir, kısaca mevzularını hoş bir halde tasvir ederler. Figürler çoğu zaman genç, güzel ve sıhhatli olarak gösterilir. Bu idealizasyon, neoklasik inancın insan doğasının mükemmelliğine olan inancını yansıtır.
En son, neoklasik portreler çoğu zaman klasik antik çağa göndermeler ihtiva eder. Figürler klasik giysiler giymiş olarak gösterilebilir ya da klasik ortamlarda tasvir edilebilir. Antik çağa meydana getirilen bu göndermeler portrelere bir ciddiyet ve otorite duygusu verir.
Meşhur Neoklasik Portreler
En meşhur neoklasik portrelerden bazıları şunlardır:
- Jacques-Louis David’in Madam Recamier’in Portresi (1800)
- Jean-Auguste-Dominique Ingres’ Napolyon Bonapart’ın portresi (1804)
- Thomas Lawrence’ın IV.George’un Portresi (1820)
Bu portrelerin tüm bunlar neoklasik portreciliğin şaheserleridir ve türün en iyilerini temsil ederler. Tamamı gerçekçilik, bakışım, idealizasyon ve klasik referanslarla karakterize edilir.
Sanat Tarihinde Neoklasik Portre
Neoklasik portreler sanat tarihinin gelişiminde mühim bir rol oynamıştır. Hafifliği ve süslemeye verdiği önemle karakterize edilen rokoko fotoğraf stiline karşı bir tepkiydi. Neoklasik portreler güzellik ve düzenin klasik ideallerine bir dönüşü temsil ediyordu. Ek olarak romantizm ve gerçekçilik şeklinde daha sonraki portre stilleri üstünde de derin bir tesiri oldu.
Neoklasik portreler bugün hala sanat tarihçileri tarafınca incelenmektedir. Barok döneminden çağıl döneme geçişin mühim bir örneği olarak kabul edilir.
Çağdaş Kültürde Neoklasik Portre
Neoklasik portreler çağıl kültürde popülerliğini sürdürmektedir. Bunlar çoğunlukla kullanılır
Yetki | Lütuf |
---|---|
Neoklasik portreler çoğu zaman yöneticiler, politikacılar ve din adamları şeklinde otorite figürlerini tasvir eder. Bu figürler çoğu zaman saygı duyulan ve otoriter bir halde tasvir edilir; giysileri, saç yöntemleri ve duruşları statülerini ve güçlerini yansıtır. |
Neoklasik portrelerde çoğunlukla şairler, müzisyenler ve sanatçılar şeklinde zarif figürler de betimlenir. Bu figürler çoğu zaman daha kolay ve resmiyetten uzak bir halde tasvir edilir; giysileri, saç yöntemleri ve pozları yaratıcılıklarını ve kabiliyetlerini yansıtır. |
Neoklasik Portre | Güç |
Neoklasik portre, 18. yüzyılın sonlarında ortaya çıkan ve 19. çağ süresince popülerliğini sürdüren bir fotoğraf tarzıdır. Neoklasik portreler, insan figürünün realist bir halde tasvir edilmesi, klasik motif ve sembollerin kullanılması, düzenlilik ve simetriye vurgu yapılmasıyla karakterize edilir. |
Neoklasik portreler çoğu zaman yöneticiler, politikacılar ve din adamları şeklinde güç sahibi figürleri tasvir eder. Bu figürler çoğu zaman saygı duyulan ve otoriter bir halde tasvir edilir; giysileri, saç yöntemleri ve duruşları statülerini ve güçlerini yansıtır. |
II. Neoklasik Portre
Neoklasik portreler, 18. yüzyılın sonlarında, sathi ve anlam ifade etmeyen görülen Rokoko stiline karşı bir reaksiyon olarak ortaya çıktı. Neoklasizm, antik Yunan ve Roma’nın sanatından ve mimarisinden esin aldı ve sadelik, bakışım ve düzeni altını çizdi. Neoklasik portreler çoğu zaman devlet adamları, generaller ve filozoflar şeklinde amme figürlerini tasvir etti ve çoğunlukla Aydınlanma ideallerini desteklemek için kullanıldı.
III. Neoklasik Portrenin Özellikleri
Neoklasik portreler gerçekçilik, bakışım ve idealizasyona vurgu yapmalarıyla karakterize edilir. Çoğu zaman mevzularını resmi pozlarda, bir haysiyet ve otorite duygusuyla tasvir ederler. Neoklasik portreler ek olarak tipik olarak sütunlar, perdeler ve vazolar şeklinde klasik motifler ve sembollerin kullanımıyla karakterize edilir.
IV. Meşhur Neoklasik Portreler
En meşhur neoklasik portrelerden bazıları şunlardır:
- Jacques-Louis David’in Madam Recamier’in Portresi (1800)
- Jean-Auguste-Dominique Ingres’ Napolyon Bonapart’ın portresi (1804)
- Thomas Lawrence’ın Kadın Siddons’ın portresi (1785)
- Anton Raphael Mengs’in Papa Pius VI’nın portresi (1780)
- Francisco Goya’nın Wellington Dükü’nün portresi (1812)
Bu portrelerin tüm bunlar, modelin realist tasviri, klasik göndermelerin kullanması ve biçimsel güzelliğe vurgu yapmalarıyla karakterize edilir. Ek olarak neoklasik hareketin akıl, düzenlilik ve güzellik ideallerini yakalamaya olan ilgisinin de temsilcisidirler.
V. Sanat Tarihinde Neoklasik Portrecilik
Neoklasik portreler yüzyıllardır sanat tarihinde popüler bir mevzu olmuştur. Çoğu zaman politikacılar, askeri liderler ve dini figürler şeklinde tarihin mühim figürlerini tasvir etmek için kullanılırdı. Neoklasik portreler ek olarak neoklasik dönemde popüler olan güzellik ve mükemmellik ideallerini kutlamak için de kullanılırdı.
En meşhur neoklasik portrelerden bazıları Jacques-Louis David’in Napolyon’un PortresiJean-Auguste-Dominique Ingres’ Madame Moitessier’in portresive Antonio Canova’nın Aşk Tanrısı ve RuhBu portreler, neoklasik ressam ve heykeltıraşların ulaşmış olduğu yüksek kabiliyet ve sanat düzeyinin örnekleridir.
Neoklasik portreler ek olarak güç, otorite ve zarafet temalarını keşfetmek için de kullanılmıştır. Bu temalar çoğu zaman muayyen pozlar, jestler ve yüz ifadeleri kullanılarak anlatılır. Sözgelişi, bir siyasal liderin neoklasik portresi, figürü güç ve otoriteyi andıran bir pozda tasvir edebilir. Bir dini figürün neoklasik portresi, figürü sükünet ve zarafeti andıran bir pozda tasvir edebilir.
Neoklasik portreler sanat tarihinde mühim bir rol oynamıştır. Tarihteki mühim figürleri tasvir etmek, güzellik ve mükemmellik ideallerini kutlamak ve güç, otorite ve zarafet temalarını keşfetmek için kullanılmıştır.
II. Neoklasik Portre
Neoklasik portreler, 18. yüzyılın sonlarında, sathi ve anlam ifade etmeyen görülen Rokoko stiline karşı bir reaksiyon olarak ortaya çıktı. Neoklasik sanatçılar daha ciddi ve haysiyetli portreler yaratmaya çalıştılar ve antik Yunan ve Roma’nın sanatından ve mimarisinden esin aldılar.
En meşhur neoklasik portre ressamı, Fransız İmparatoru Napolyon Bonapart’ın bir takım portresini çizen Jacques-Louis David’di. David’in Napolyon portreleri, kahramanca ve idealize edilmiş nitelikleriyle karakterize edilir. Napolyon’u kuvvetli ve kendine güvenen bir önder olarak tasvir ederler ve büyük bir fatih olarak imajını pekiştirmeye destek oldular.
Öteki mühim neoklasik portre ressamları içinde meşhur bayanların bir takım portresini çizen Jean-Auguste-Dominique Ingres ve George Washington’ın portresini çizen Thomas Lawrence yer alır. Neoklasik portre ressamlığı 19. çağ süresince popülerliğini sürdürdü ve Romantizm ve Realizm şeklinde öteki sanat akımlarının gelişimini etkiledi.
VII. Neoklasik Portrecilik Bugün
Neoklasik portre sanatı, sanatçıların bu tarzın gerçekçilik ve klasik ideallere verdiği vurgudan esin almasıyla günümüzde de popüler bir sanat formu olmaya devam ediyor.
Birtakım çağıl neoklasik portreler oldukca gerçekçiyken, ötekiler daha stilizedir. Birtakım sanatçılar neoklasik portreleri çağıl figürleri tasvir etmek için kullanırken, ötekiler bunu zamanı ya da mitolojik görüntüler yaratmak için kullanır.
Neoklasik portreler, otorite, incelik ve prestij duygusu verebildiğinden reklamcılık ve öteki ticari uygulamalarda çoğunlukla kullanılır.
Modern neoklasik portrelerden birtakım örnekler şunlardır:
Neoklasik portre, muhtelif değişik efektler yaratmak için kullanılabilen oldukça yönlü bir sanat biçimidir. Hem ticari bununla beraber güzel sanatlar uygulamaları için popüler bir seçimdir.
Neoklasik Bir Portre Yapmaya Yönelik İpuçları
Neoklasik portreler, öznenin realist ve idealize edilmiş tasvirleriyle karakterize edilir. Çoğu zaman sıradan bir arka plan ve öznenin yüzünde yansız bir anlatım bulunur. Neoklasik bir portrenin amacı, öznenin zamansız ve haysiyetli bir görüntüsünü yaratmaktır.
Neoklasik portre kurmak için birtakım ipuçları:
- Mevzudan dikkati dağıtmayacak mütevazi bir arka plan kullanın.
- Mevzunun yüzü için yansız bir anlatım seçin.
- Sınırı olan bir renk paleti kullanın.
- Detaylara dikkat edin ve mevzunun realist bir tasvirini yaratın.
Bu ipuçlarını takip ederek hem zamansız bununla beraber soylu bir neoklasik portre yaratabilirsiniz.
Neoklasik portreler ile alakalı daha çok data edinmek için birtakım kaynaklar şunlardır:
S: Neoklasik portre nelerdir?
A: Neoklasik portre, 18. yüzyılın sonlarında ortaya çıkan ve 19. çağ süresince popüler olan bir fotoğraf stilidir. Gerçekçilik, bakışım ve idealizasyona vurgu yapmasıyla karakterize edilir.
S: Meşhur neoklasik portreler hangileridir?
A: Birtakım meşhur neoklasik portreler içinde Jacques-Louis David’in “Marat’nın Ölümü” (1793), Jean-Auguste-Dominique Ingres’in “Odalık” (1814) ve Eugène Delacroix’in “Halkı Yöneten Hürriyet” (1830) isimli eserleri yer alır.
S: Neoklasik portrelerin önemi nelerdir?
A: Neoklasik portreler önemlidir bu sebeple sanat tarihinde mühim bir anı temsil ederler. Barok stilinden Neoklasik stile geçişi yansıtırlar ve Avrupa’da bireyselcilik ve demokrasinin yükselişini belgelendirirler.
0 Yorum